börjar se fint ut

Gått upp vid 6-7 varje dag, utan väckarklocka.. jag är tydligen som mamma, uppe i gryningen.
Linus är iaf glad att jag inte börjat dammsuga så tidigt på morgonen :)

I fredags var det fullt ös här hemma & vi visste inte vart något skulle ta vägen, huller om buller, kartonger hit, sopsäckar dit, möbler hit och inredning dit. Fick flytthjälp & sen började madde o matte hjälpa oss, thank god for that! så man fick lite ordning, madde var som en projektledare för mig, vilket var toppen!
Vi har målat vardagsrummet, byggt halva tv-möbeln, rivit ner en tapet(fondvägg).
Vi har möblerat och satt upp lampor, åkt fram och tillbaka till IKEA flera gånger och till Bauhaus, och gu va vi är trötta på de ställena!!
Sovrummet börjar arta sig, min garderob är uppe - DEN ÄR FANTASTISK!!!!!!!!!!!!!
Köken är i princip klart (saknas bara en mikro & ett diskställ) eftersom våra tallrikar inte går in i den lilla diskmaskinen... Matsalen är jättefin!!! Gardiner, lampa, ros i fönstret, kandelabel på bordet, dock ingen kökslampa eftersom vi inte vet vad vi vill ha...

När vi tapetserat vardagsrummet & satt upp TV-möblerna efter att ha fått soffan (inom2-3 v), så faller nog de sista bitarna på plats.

Idag har jag tvättat sen 7 imorse, alla nya badlakan, påslakan + smutstvätt..
tror jag tvättade 6 gånger, tur att de fanns två tvättmaskiner!
Så nu är allt torkat, strykt & vikt i garderoberna - awsome!! + att jag har dammsugit & torkat golvena och gjort rent badrummet. Vilken toppen-hemmafru jag är?

Nu ska jag gå min powerwalk som jag inte gjort på en vecka pga mycket plugg & äckliga skavsår! ska bli kanonskönt, hoppas bara jag inte går vilse, och sedan handla någon god fisk till middag!

KRAM ALLA! ps. Jag älskar Linus! det här kommer bli helt otroligt bra, bo me sin älskade, det kan faktiskt inte blir bättre.....ds.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0