god mat, lussebak, rosor & mysigt ljus

Jag & Linus har ätit så god mat denna vecka!! Vi är riktiga kockar, okej... jag är den förvånansvärt duktiga kocken! Kokosriset här om dagen blev gudomligt!
Igår blev de färsk pasta me räkor & massa gott, ser inte lika gott ut men det slank ner som lunch även idag i skolan :)


Under tiden vi åt så lät vi lussebulle-degen jäsa, & dom blev jättegoda! Man ska ha 2 påsar saffran i, och jag tycker personligen att man ska ha 3 i för att få den där riktigt goda smaken..
lussebullar med mandelmassa, ni vet såna där gifflar är också supergoa!



Haha, jag hade inte tryckt ner russinen ordentligt så de blev som svullna tuttvårtor... haha.

Sen blev det att sitta i soffan med lite te i de nya rosen-kopparna! jättefina.
Sen tjuvstarta jag lite med "jul-ljuset" tycker de här ser lite juligt ut...
'






Och idag bjöd Linus mig på hans goda potatisgratäng och entrecote till, jättesmarrigt!
nu ska vi dricka lite kaffe, duscha & se på Idol hos grannarna och några till. det blir mysigt!


KRAM & trevlig helg :)


Kommentarer
Lotta

Mmmmm...ser gott ut med både maten och lussekatterna ......Får man kanske receptet på maten ?? Såå ni tog två påsar i ?? Blev det mkt bättre ??

Puss Mamma

2010-11-14 @ 11:00:11
URL: http://lottaforslund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0