pizza!

Åh, är inte van att gå upp tidigt! Klockan kvittrade klockan 06:00 imorse & ja, jag vaknade typ 05:25 av att mamma spelar wordfeud då med mig, tack för väckningen! ;)Jäkla spel alltså, man blir ju som besatt... bra hjärn-gympa :) Upp och snygga till sig lite & få gröt i magen så man kunde springa till bussen iaf, tog bara 1 timme och 5 minuter från kullstaplan (nynäshamn) till universitet idag, helt otroligt må jag säga! Så jag fick stå och vänta för att möta upp de andra... i detta härliga väder :) brrrrr! Sen åkte jag hem och träffa vännen Marie som hälsade på från Falun där hon numera pluggar, tror vi aldrig har en enda tyst sekund när vi ses (hon som pratar mest, jag lovar).Inget tillfälle att lära sig paus-tagning, d.v.s. vems tur det är att prata med oss :) Haha, härligt var det iaf... Nu har jag precis gjort degen till den hemma-gjorda pizzan som vi ska slurpa i oss ikväll, just nu är älsklingen och tar upp båten (förstår ni? det är totally slut på sommaren, trots att rosorna blommar än). Mami's recept jag använt mig av: 3 dl vatten (37 grader) 20 g jäst (älskar vår köksvåg!!!) 1 tsk salt 5 dl durummjöl 2 msk linfrön Tror jag fick med alla ingredienser här... Hur som helst så får man börja med vattnet och jästen & saltet och röra runt de lite tills jästen smält och i med resten för att sedan knåda de till en fin deg! Jäs i 60 min, knåda ut på plåten med bakplåtspapper under och sedan får er fantasi om vad ni vill ha på blomstra! Själv tänkte jag göra en tomatsås... köpt en pizza-tomatsås som var ny på Ica, piffar till den lite med oregano,tomatpuré, balsamvinäger och kanske rapsolja.. åter står att se :) Sedan tänkte vi ha på.... Salami Lök Paprika Champinjoner Jalapeno (på min sida!) OST Ruccola tror jag åtminstone.. det var min tanke, får se om älsklingen håller med :) Magen kurrar iaf! Kram på er! ps. SARA, din återvändå till bloggen då? PUSS! ds.


Kommentarer
Sara

hahah, det är på gång :) men jag måste ju träffa dig snart ju!!!!! :D <3 <3

2011-10-15 @ 14:13:43
URL: http://grandan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0