Stackars min bil!

Nu när jag (vi) äntligen köpt en kalasbil i våras och den funkar utmärkt, går den sönder! Från ingenstans.. jag fattar inte. Bromsen tog inte, det pös.. och sedan gick kopplingen? Efter en liten undersökning.. nä den var ganska omfattande faktiskt, vi var tvungna att ta Limpans bil till svärmor för att hämta en ny såndär grej man skruvar av bultarna på däcken med för vår gick sönder, & sen hittade vi ingen, så då blev det den med el, problemet var bara det att vi betalar för en el-plats men de har inte satt igång elen än, HALLÅ? Nåväl, 2 långa förlängningssladdar från sophuset till bilen och en massa grannar som spanade in oss så lyckades vi skruva av däcket.... Möjligtvis bromsoket, men köpte även en slang ifall den skulle gå sönder och nu när vi köpt allt (vi gör det själva)tror vi att det endast är slangen som behöver bytas (hoppas, mycket pengar!). Så i helgen när jag jobbar ska älsklingen rädda vår bil... jag som fått en rosa rattmuff & allt :( Förresten så är jag instängd i en bubbla som vanligt denna vecka, tentan ska in på fredag som jag sitter och skriver och har även muntlig redovisning! Samtidigt jobbar jag, får extratider som jag inte kan ta .. och jobbar även helhelg! Av någon konstigt anledning ska vi till "Stor Pub" på lördag, band som spelar & vi ska lyssna. Jag är rädd att det endast kommer vara 40+are... men jag & limpan är väl som såna eller något antar jag.... haha :) Åker dit med svärmor & hennes man iaf, det blir nog toppen! Komma ut lite i min icke-sociala-bubbla det är grejer det! 6 sidor av 8 på tentan nu, håll i hatten för nu jäklar ska jag ha ett bra betyg! KRAM alla ni fina!


Kommentarer
Sanna - Mamma till Isabella

Ja det blir nog till att läsa till det. Men vad är det för matte du ska läsa? Shit, jag är helt värdelös på det och vill aldrig räkna ett endaste tal till i mitt liv haha!



Jo, men precis, det är ju en bra ålder, särskilt om man samtidigt har en bra utbildning på det. Så det är ju helt rätt det med. :) Hur många år är utbildningen? 3, 4?

2011-10-26 @ 11:07:03
URL: http://saaanna.blogg.se/
Mamma

Ojjj va det händer saker hjärtat .....men du är stark som mamma och kommer andas dej igenom detta och kunna le åt det :)

Puben låter himla skoj ......och du är ju med Åsa och Yaddan och kommer få det super trevligt fast det är 40+are :P

Mamma är ju en sån :)P

Pussssss

2011-10-28 @ 08:21:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0