Svamp!

Min farmor är tokig när hon plockar svamp! Och blåbär.. Hon sitter och plockar svamp hela dagarna, vilket resulterar att hon plockat över 100 L! Hon plockar flera Ica kassar. Förstår inte hur hon lyckas... Fick med mig en Ica kasse nu med svamp :) tack snälla min Goa farmor för du tänker på oss! Kommer ihåg när vi åkte bil, en skogsväg.. Helt plötsligt tvärnitar hon! Ja.. Vad såg hon där? Svamp såklart! Konstigt hur synen kan vara bra om man ser någonting man vill ha.. Haha :) en god svamp rätt blev det iaf..svamp, grädde, soja å sidfläsk med pasta så blev det en supergod rätt! Nu är det dags att sova iaf... Älsklingen har kokat äppelmos idag.. Haha. Är vi inte lite för husliga? :)



Kommentarer
Sanna - Mamma till Isabella

Åh, vad tråkigt. Jag som vill minnas att ni stod varandra jättenära förut. Men vem vet, någon gång i framtiden kanske det blir annorlunda.



Ja, planerna var ju att jag skulle plugga klart jag med. Men så kände jag att det skulle ju dröja flera år innan jag var klar. Rikard är dessutom 25 nu och ville väl inte vara så mycket äldre egentligen. Så vi började diskutera fram och tillbaka, räknade på kostnader osv och sen bestämde vi oss för att försöka ändå. Plugga kunde jag ju göra under tiden (som nu då) och sedan när hon börjat på förskolan då. Ett val jag inte ångrat en sekund. Tror jag var rätt vilsen innan, kände att jag inte hörde hemma någonstans. Jag var mer en familjemänniska medans alla mina vänner bara var ute och festade hela tiden. Ingenting fel i det, bara det att det inte var jag.



Åh vad kul. Förskollärare är faktiskt det jag mest funderat över att studera till. Är det svårt?



Och du.. det var inte lite svamp det där! Hur orkar hon rensa allt hon plockar sen då? Jag minns förra året när Rikard och jag plockade svamp. Tog tusan flera timmar att rensa det haha.

2011-10-19 @ 21:43:13
URL: http://saaanna.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0